monika
Ako pomôcť dieťaťu v škole:
- pedagóg by si mal s dieťaťom vytvoriť priateľský a
dôveryhodný vzťah,
- dieťa potrebuje cítiť záujem a ochotu pomôcť,
- je potrebný individuálny a spravodlivý prístup, podľa nátury
dieťaťa,
- učiteľ by mal dieťaťu vždy presne vysvetliť, čo má robiť a čo sa
od neho v danej chvíli očakáva,
- spôsob výučby dieťaťa s ADHD je vyčerpávajúci, no pri správnom
vedení prinesie svoje pozitívne ovocie (uľahčí prácu učiteľovi a
pomôže žiakovi vzdelávať sa).
Akým spôsobom sa dá upokojiť dieťa s ADHD:
- nie je vhodné dieťaťu ustúpiť, keď začne kričať alebo dostane
záchvat zúrivosti, je však potrebné zistiť, čo presne vyvolalo v dieťati
tento stav,
- je dôležité nekričať na dieťa, nepokúšať sa ho prekričať a tým
sa mu pokúšať vysvetliť, čo má robiť, ak dieťa veľmi kričí, nemá
veľký význam naň hovoriť, aj keď by to bolo pokojným tónom, dieťa
v záchvate nepočúva, je vhodnejšie počkať, kým sa jeho stav nezmierni a
potom k nemu prehovoriť láskavým a tichým hlasom,
- vhodné je skúsiť sa dieťaťa jemne dotknúť a upokojiť ho dotykom
alebo v prípade zúrivého záchvatu skúsiť dieťa pevne objať a dopriať
mu pocit bezpečia v náručí, kým sa neupokojí,
- ak dieťa kope a ničí veci okolo seba alebo ubližuje iným, je potrebné
vziať ho inam (napríklad do inej miestnosti) a dať naň pozor, aby sebe alebo
iným neublížilo,
- ak rodič cíti, že sa môže blížiť záchvat zúrivosti, je vhodné
zmeniť činnosť dieťaťa a odpútať jeho pozornosť z toho, čo by ho mohlo
do tohto stavu priviesť,
- ak rodič cíti, že dieťa nezvláda a sám momentálne na jeho stav
náladu nemá (je napríklad nervózny alebo má iné problémy), je vhodné
vyhľadať tretiu osobu, ktorá bude schopná v daný moment dieťa upokojiť a
zvládnuť,
- je dobré nájsť dieťaťu vhodné miesto a činnosť, pri ktorej môže zo
seba dať všetky negatívne emócie, nájsť aktivity (športové alebo
záujmové zodpovedajúce veku dieťaťa), pri ktorých si dieťa môže vybiť
a do istej miery korigovať agresivitu a nadbytočnú energiu
Zdroj:
www.modernaskola.sk/rs,c704/?page=4&