Metro má význam pri prekonávaní väčších vzdialeností s väčšou
prepravnou kapacitou v zastavenej oblasti, kedy odbremení pozemné
kombinácie.
Má význam na prepojenie od Petržalky Juh, s pozemným pripojením
okrajových častí, popod Dunaj cez centrum do okrajových častí tj
A -cez Karlovú Ves, Dúbravku do Devínskej Novej Vsi
B – do Rače
C – cez Podunajské Biskupice do Vrakune
mne osobne nechýba, do mesta(centra) a do práce chodievam prevažne pešo,
veď to mám „za rohom“, mizerných 40 minút chôdze.
Dopĺňam:
Bratislava ani ne je tak veľká, ako by sa zdalo , je v tvare ľadvinky 40km
(z Devínskej N.V. po Pod.Biskupice) x 20km od severu po juh
V Prahe funguje metro na väčšiu vzdialenosť v rôznych druhoch
podložia.
Upravil/a: Led
2Kto dal odpovedi palec? Drap, Nazdar Bazar
před 3804 dňami
|
0 Nominácie Nahlásiť |
v blave by sa asi pekne predražilo – blava je celá rozťahaná (zober
si tak z dúbravky na zlaté alebo do vajnor, rače, o petržke ani
nehovorím) – muselo by to byť kilákov a kilákov.
a to nehovorím o štrkovom podloží (snáď s vynimkou dúbravky, karlovky,
lamača), čo je vcelku nevhodná „pôda“ pre stavbu metra.
riešením by bola rychlodráha NAD zemou, vedená mimo akékoľvek komunikácie na pilótoch.
:-Q
1Kto dal odpovedi palec? Nazdar Bazar
před 3804 dňami
|
0 Nominácie Nahlásiť |
arygnoc,
metro a rychlodráha nad zemou na pilotoch a zčasti využívajúca stávajúce
železničné trate boli už v „pradávnych“ projektoch z polovice 70-tych
rokoch.
nadzemná časť v centre nemala potrabný priestor a „podzemka“
v nepreskúmanom podzemí s miestami prepadajúcou vozovkou v centre
Bratislavy (napríklad sanitka pri Hlavnej pošte, ktorá sa prepadla priamo na
ceste) bola neistá. V Petržalke sa mala viesť nadzemná dráha, takže metro
malo viacmene spájať vtedy rozvíjajúce sa sídliská na okrajoch mesta od
Devínskej Novej Vsi, cez Dubravku a Karlovú Ves do Rače a Podunajské
Biskupice so svojimi satelitmi, cez Ružinov, Štrkovec do centra. K tomu sa
budovali aj veľké záchytné parkoviská pre autá prichádzajúce do mesta
s následnými prípojmi MHD po meste, aby sa mestské komunikácie odbremenli.
To sú tie veľké plochy parkovísk na okraji mesta…
led, poznám tie projekty, som blavák (teda, od roku 1995 už nie).
len som to vysvetloval evidentnému nebratislavákovi :D.
kedysi nebolo miesto na pilóty, dnes na komerčné budovy je hm, hm.
a tie plochy akosi miznú (zasa pre komerčné využitie – napr.
u kuchajdy).
na druhej strane – načo by hoci i veľkej dedine, ktorou blava nesporne je, metro bolo, však?
:-Q
viete, podľa čoho rozoznať mesto od dediny? Prečo Bratislava nie je dedina?
ešte že ste to upresnili (živočíchy), lebo všetko z toho menovaného tam inak možno stretnúť.
inak pochádzam z nív (kúsok od klingerky), kde som vyrastal v rodinnom dome a snáď okrem kravy sme chovali zverinu (prasa, sliepky, husy, kačky, holuby, … no a mňa, samozrejme).
takže s tým mestom nič moc.
mimochodom – asi pred rokom som videl na malinovského chovať sliepky.
mám blavu rád, práve preto, že to je taká veľká dedina, ktorá by si
rada hrala na veľkomesto.
a niekedy je to celkom sranda.
:-Q
Led | 44 | |
Judith | 26 | |
Dr.Axl | 18 | |
quentos | 12 | |
MonaLis | 10 | |
chudst | 8 | |
pandora | 8 | |
Drap | 7 | |
lajo | 7 | |
HuRe | 6 |
Afrika |
Ázia |
Austrália |
Európa |
Južná Amerika |
Severná Amerika |
Ostatné regióny |
Iné druhy cestovania |