Avatar užívateľa
anonym

Ako správne postupovať pri dobíjaní bezúdržbovej batérie?

Ako rozlíšiť jednotlivé druhy batérii, ako ich správne nabíjať?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pre koho je otázka zaujímavá? Hook, anonym před 5386 dňami Sledovať Nahlásiť



Najlepšia odpoveď
Avatar užívateľa
Juraj

„Mokré“ akumulátory
V prvej skupine sú dobre známe oloveno–kyselinové autobatérie klasickej konštrukcie – sú to tzv. mokré akumulátory, často tiež označované ako WET (z anglického slova wet = mokrý). Vyrábajú sa s rôznymi prímesami (Sb, Ag, Ca, …), ktoré upravujú parametre týchto akumulátorov. Taktiež sa s nimi stretávame v tzv. údržbovom a bezúdržbovom vyhotovení. Prvá skupina má otvárateľné články, cez ktoré treba občas skontrolovať hladinu elektrolytu, a v prípade poklesu doliať destilovanú vodu. Bezúdržbové akumulátory majú uzatvorené články bez možnosti zásahu do nich. Či už s takými alebo onakými prímesami, či už údržbové alebo bezúdržbové, všetky majú rovnakú konštrukciu: vnútorné kladné a záporné elektródy sú tvorené olovenými platňami, ktoré sú navzájom oddelené plastovými separačnými fóliami. Tie bránia skratu. Celá zostava je ponorená do tekutej zmesi – elektrolytu, ktorý vytvára prostredie pre elektrochemické reakcie – teda pre tvorbu elektrickej energie.

Gélové akumulátory
Pracujú na podobnom princípe ako mokré akumulátory, elektrolyt je však čiastočne „uväznený“ v zahusťovacej látke a namiesto tekutiny ju tvorí kašovitá zmes gélovej konzistencie. Azda najväčšou výhodou gélových akumulátorov oproti klasickým mokrým je, že dokážu pracovať aj v naklonenej polohe. To ich predurčuje na rôzne športové aplikácie (motocykle, lode a pod.). Hoci sa gélové akumulátory používajú aj v automobiloch, nájdeme ich len v menšom počte. Majú totiž o niečo nižší štartovací výkon ako ostatné akumulátory.

AGM batéria
Najvýkonnejšími bežne dostupnými štartovacími akumulátormi pre automobily sú v súčasnosti tzv. AGM autobatérie. Olovené platne sú v nich uložené bližšie k sebe a chýbajú plastové separačné fólie. Namiesto nich je medzi platňami porézna poduška zo spletených sklených vlákien, v ktorej je elektrolyt nasatý ako v špongii. Odtiaľ pochádza aj samotné označenie AGM akumulátorov – vychádza totiž z anglického názvu Absorbed Glass Mat. AGM akumulátory nepotrebujú rezervný priestor na elektrolyt nad platňami a tým, že jednotlivé platne sú k sebe bližšie, možno v akumulátore použiť viac aktívneho materiálu. AGM akumulátory sú síce drahšie ako klasické oloveno–kyselinové, no majú výrazne vyššiu životnosť a tiež vyšší výkon.

viac na webe:

Zdroj: http://www.au­tomagazin.sk/ak­tualne/pa_01.php

0 Nominácie Nahlásiť

Otázka nemá žiadne ďalšie odpovede.



Diskusia k otázke

U otázky neprebehla diskusia.

Nový příspěvek
Zaujímavé otázky v kategórii Elektronika